vrijdag 30 oktober 2015

Zwijmelen op Zaterdag: Leaving me now






We hebben een reebokje in de buurt dat denkt dat hij een koe is.
Hij is waarschijnlijk verstoten door zijn moeder en hij heeft aansluiting gevonden bij een kudde koeien.
Hij gedraagt zich echt als een koe. Hij graast de hele dag gras, hij is niet schuw en hij hobbelt lekker met de kudde mee.



Vorige week kwam dit item voorbij bij vroege vogels op de televisie *klik* zie 9min25*.
Vandaag ging ik met mijn buurvrouw, gewapend met verrekijker en telelens op pad om te kijken of we hem konden spotten. Nou, die verrekijker die hadden we wel thuis kunnen laten.
Van dichtbij hebben we we wel anderhalf naar het bokje en de kudde staan kijken en foto's staan maken. Echt... een kudde grazende koeien heeft hetzelfde rustgevende effect als een aquarium. Je wordt helemaal zen als je er lang genoeg naar kijkt!



Het sneue is...
De koeien staan tot 1 november in de wei.
Dan komt de boer ze halen om op stal te gaan.
En dan? Dan is het reebokje voor de tweede keer in zijn leven wees.
Hij zal niet meegaan naar de stal en hij zal er weer alleen voor staan.



Ik hoop dat hij het redt zo in zijn uppie.
Hij zal het bos weer intrekken en weer blaadjes van de bomen gaan eten. Zoals het heurt.
Maar zal hij het redden? Zeker nu hij zo niet schuw is voor mensen?



Ik wou dat ik hem kon waarschuwen vanmiddag voor het naderende onheil, zodat hij met de koeien iets kon bedenken om de boer te sabotteren.
Ik wou dat ik de boer kon vragen om de koeien nog wat weekjes in de wei te laten.
Ik wou dat ik een plannetje kon smeden zodat het leven van het bokje niet overhoop gegooid zou worden.

Wat past hier beter bij dan een zwijmelliedje over liefde en verlaten?


Meer zwijmelen/meezwijmelen? Kijk bij Marja

9 opmerkingen:

  1. Gossie, ik hoop zó dat hij het gaat redden. Je hebt er een mooie zwijmel bij gekozen. Dankjewel. Gaan jullie morgen nog kijken hoe het met hem gaat?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook wij hopen dat dit reebokje het gaat redden. Je muziekkeus net afgeluisterd tijdens ons eerste kopje koffie. Die is echt goed en daarom 2x achter elkaar gedraaid en gedownload voor op onze beider iPads. Fijn weekend toegewenst en sterkte als je morgen iemand gaat gedenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goih dat kan je echt aangrijpen pffft hopelijk vindt je iemand die je zorg deelt en er wat mee doet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het grijpt me wel aan. Misschien kun je even naar de boer toe gaan, die zal wel raad weten.

    Groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een triest verhaal.. Ik hoop dat het dier het redt….

    BeantwoordenVerwijderen
  6. he bah wat sneu..... al vind ik wel dat men de natuur zijn gang moet laten gaan, tegelijkertijd kan ik dan toch wel verdrietig worden om zulke situaties.

    Je muziek past er inderdaad prima bij.

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie muziekkeus bij een mooi verhaal. Ik hoop dat het beestje het gaat redden.
    Zo triest anders.......

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schatje!! Tegelijkertijd besef ik dat ik dit dier geen menselijke trekjes moet geven. Het is zoals het is.
    Level 42; lang niet naar geluisterd.
    Mooie zondag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. level42, niet echt mijn muziek op zich maar zo herkenbaar voor die periode. Ze hebben megaveel hits gescoord. en dan wordt het vanzelf zwijmel niet waar?

    Zielig hertje, kan hij niet ergens opgenomen worden?

    BeantwoordenVerwijderen